En Lördag i Hällefors

Jag började denna lördag med att ta en dusch, en kall dusch dessutom..
Sen vart det dags att äta frukost och göra sej klar för vi skulle åka till Hällefors och gratta Mormor.

Första vi gjorde när vi kom till Mormor var att äta tårta och dricka kaffi ! =)

Sen skulle pappa hjälpa min morbror med att sätta upp nå fönster, så då åkte jag, mamma och mormor ut i skogen med hundarna. 
Vi åkte ut nånstans där mamma var med hundarna sist hon var i hfs, för att se om vi skulle hitta Pepsis halsband som Athena hade slitit av henne då.
Yeah Right ! Hitta ett halsband i en skog? Nej vi hitta det såklart inte.
Mamma och Mormor börjar leta svamp istället.
Jag springer och leker med hundarna som en liten unge i vanlig ordning. Gömde mej och skojade om att jag hade ramlat, så hundarna skulle komma.
Sen när vi skulle börja bege oss tillbaka till bilen så ramlar jag på riktigt.
Bland en massa granris o nerhuggna små tallar, fastnar och kommer inte lös.
Så jag ligger ju där som ett cp.
Jag ligger och ropar ''Hjäääälp'' ''Jag har ramlat'' ''Jag kommer inte upp''.
Tror ni nån kommer? Nääää
Så där ligger jag, medans Mamma och Mormor går och letar svamp.
Hundarna hör mej iaf och kommer. Men det enda dom gjorde var ju att trampa på mej.
Tillslut kommer Mormor och ställer sej och skrattar allt hon orkar.
Sen kommer Mamma och ställer sej och skrattar allt hon orkar så hon nästan pissar på sej.
Får jag nån hjälp? Nej !
Står och skrattar är det enda dom gör. Mormor skrattar och säger ''Låt na' ligga till snön kommer!'' och skrattar ännu mer.
Mamma skrattar och tar min mobil ur min ficka och börjar ta kort på mej, och såklart skrattar ännu mer.
Efter jag legat där ett tag och blivit skrattad åt så hjälper mamma mej upp och vi kan fortsätta till bilen.
Men att gå till bilen tog ju lååång tid eftersom dom två gick och plockade svamp, så jag speedade på det lite åt dom. Jag gick och trampade på all svamp som dom såg och filmade dom, för att dom hade skrattat åt mej tidigare. Tillslut kom vi till bilen iaf och vi åkte tillbaka till Mormor och åt kallops/kalopps (hur fan det nu stavas), spelade kort och pratade om nåns släkt o skit som tillslut vart helt invecklat.
Sen var klockan typ 22.00 så då åkte vi hem.

Nu ska jag nog kolla på en film och äta lite chips.

Här är iaf lite bilder från idag.
Både still- och rörlig bild !









Grattis Mormor !Grattis Mormor !Grattis Mormor !Grattis Mormor !



Inte det bästa ljudet, så man får höja om man ska höra hemligheterna som avslöjas.
Som inte längre är några hemligheter ! xD


Kommentarer
Postat av: henrik

har ni hitta en hexa i skogen som blockar svamp :D

2009-10-23 @ 10:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0